Page content

Beoordelingsgesprekken voeren

Het voeren van beoordelingsgesprekken was altijd al van groot belang voor werkgevers. Het biedt u als werkgever immers de gelegenheid om uw werknemer te laten weten wat hij of zij wel of niet goed doet en om het functioneren te verbeteren op de punten waarop het functioneren onvoldoende is.

Vanaf 1 juli 2015 is dit nog belangrijker, omdat het ontslagrecht met ingang van die datum dusdanig verandert dat het veel moeilijker wordt om een werknemer te ontslaan die onvoldoende functioneert als u onvoldoende moeite hebt gedaan om het functioneren te verbeteren.

Het is dan ook raadzaam om – als u dit niet al deed – functioneringsgesprekken en beoordelingsgesprekken te gaan voeren met uw werknemers en de inhoud daarvan op papier te zetten. Mocht een werknemer onverhoopt onvoldoende functioneren dan is van belang om er zoveel als mogelijk voor te zorgen dat uw werknemer (weer) goed gaat functioneren.

Wilt u hulp bij het voeren van functioneringsgesprekken en/of beoordelingsgesprekken? Wilt u hulp bij het opstellen van een functioneringsverslag en/of een beoordelingsformulier? Of wilt u hulp bij het bepalen welke opleiding u uw werknemer zou moeten aanbieden of wilt u weten welke andere acties u zou moeten ondernemen om het functioneren van uw werknemer te verbeteren?

Advocatenkantoor 7 Laws of Persuasion werkt samen met HRM adviesbureau 4 Eye Principle om ervoor te zorgen dat u ook die werkzaamheden op urenbasis kunt laten verrichten. U kunt er ook voor kiezen om een training te volgen. Mocht u hierin interesse hebben, neem dan telefonisch contact op met Kenneth Horsch van 4 Eye Principle.