Het is mogelijk dat je als werkgever een conflict hebt met je werknemer. Dat conflict kan zien op ziekteverzuim of ontslag, maar kan ook een heel andere oorzaak hebben. Wellicht is je werknemer van mening dat je onvoldoende salaris hebt betaald, terwijl jij van mening bent dat jij je werknemer alles hebt betaald waarop hij of zij recht heeft.
Ook is het bijvoorbeeld mogelijk dat je van mening bent dat je werknemer het overeengekomen concurrentiebeding overtreedt, terwijl dit volgens je werknemer niet het geval zou zijn. Dit betreft slechts enkele voorbeelden.
Over het algemeen is het raadzaam procedures te voorkomen. Procedures kosten over het algemeen namelijk veel tijd, geld en energie. Tijd, geld en energie die je niet aan andere zaken kunt besteden. Wij kijken graag met jou of het mogelijk is om een procedure te voorkomen. Bijvoorbeeld door je behulpzaam te zijn bij onderhandelingen.
Vaak is hiervoor ook van belang om te weten wat de vermoedelijke uitkomst is als je wel gaat procederen. Dat stelt je immers in staat om te beoordelen of het zinvol is om te proberen een procedure te voorkomen of dat je werknemer zich onredelijk opstelt en dat je er beter voor kunt kiezen om je tijd, geld en energie te steken in het voeren van een procedure.
Vraag jij je af of het zinvol zou zijn als wij ons ervoor inspannen om een procedure te voorkomen? Neem vooral contact met ons op. Wij zijn je graag behulpzaam.